Általános szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a webáruház üzemeltetője által (továbbiakban Üzemeltető) a www.ingauveg.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő nagykorú személy vagy szervezet (továbbiakban Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Webáruházat kiskorúak nem használhatják. A jelen ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely fent megnevezett weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, az Üzemeltető vagy közreműködője által történik. Az üzemeltető jogosult a jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bármikor egyoldalúan módosítani. A módosított ÁSZF, illetve adatkezelési tájékoztató hatályba lépésének napja az a nap, amelyen a módosított ÁSZF, illetve adatkezelési tájékoztató publikálásra kerül a webáruház weboldalán.

Üzemeltetői adatok

Fülöp György
Székhely: 1155 Budapest, Alkotmány u. 11, 2/3
Adószám: 57271286-1-42
Kibocsátó: NAV Kelet Budapesti Adó- és Vámigazgatósága
Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus levélcím: ingauveg@ingauveg.hu
Telefon: 70/5967748
Bankszámlaszám: OTP Bank Zrt. 11773384-60565725-00000000
Kapcsolattartó: Fülöp György
Tárhely szolgáltató: tarhely.eu
Kapcsolat csak e-mailen vagy telefonon keresztül tartható
Az üzemeltető kijelenti, hogy a magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Megvásárolható termékek köre, termékismertetés

Az Ingaüveg kizárólag egyedi, olvasztott színes üveg ékszereket illetve ragasztásos technikával készült üvegképeket gyárt és értékesít.
Mindkettő alapanyaga, magában színezett üvegtáblából vágott lapocskák illetve darálék. Ez az alapanyag a vágás, csiszolás, darálás és ragasztás fázisán megy keresztül.
Az üvegékszerek gyártása 730-830oC fokon, kemencében történő egybeolvasztásos vagy rogyasztásos (ismertebb néven: fusing) eljárással történik. Az ékszerek kiváló minőségű, színes alapüvegből, valamint egy különleges, fémoxidokat tartalmazó, úgynevezett dichroic üveglapocskákból készülnek. Utóbbiak igen kellemes fém-irizáló hatással emelik az alapüvegek hatását. Az ékszerek fém szerelékei általában nemesacél (316L) termékek, melyet fémérzékeny személyek is viselhetnek, de további kiegészítő elemei lehetnek: bőrszál, -szalag, selyemzsinór ill.-szalag. Egyéb termékeink, mint pl. az üvegképek, ragasztásos- (neutrális szilikonnal) míg a lakásdekorációk Tiffany technikával ugyancsak magában színezett minőségi üvegekből készülnek. A termékeinkről készült képek illusztrációként szolgálnak és eltérhetnek a valóságtól.
A termékre vonatkozóan megjelenített árak a bruttó vételárat jelentik, melyek nem tartalmaznak ÁFA-t (alanyi adómentes értékesítés). Az árak magyar forintban értendők, a csomagolási, házhoz-szállítási költséget nem tartalmazzák. A termékek feltüntetett ellenértékei nem árajánlattételnek minősülnek.

Megrendelés folyamata

Megrendelést kizárólag webáruház felületünkön keresztül tudunk elfogadni. Telefonos megrendelésre, az esetleges félreértések elkerülése érdekében, nem tudunk lehetőséget biztosítani viszont segítünk Ügyfeleinknek pontosítani a tisztázatlan dolgokat.
Webáruházunkban regisztrációval történő vásárlás lehetséges a kapcsolati, számlázási és szállítási adatok egyszeri megadásával. Bármelyik regisztrációt, amelyik helytelen vagy valótlan adatot tartalmaz, az Üzemeltető jogosult érvénytelennek nyilvánítani, és a regisztrációt elvetni, törölni. Az Ügyfél a regisztrációját bármikor törölheti az ügyfélszolgálatnak küldött erre irányuló e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Üzemeltető köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről.
A megrendeléseket a termék raktáron való rendelkezésre állásának megfelelően teljesítjük, a 3-7 munkanapos határidővel, vagy a visszaigazolásban megjelölt határidővel.
A megkötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt az Üzemeltető nem iktatja és utóbb nem lesz hozzáférhető.

Adatbeviteli hibák javítása

A rendelés véglegesítését megelőzően a vevőnek módja van áttekinteni és – ha szükséges – kijavítani a bevitt adatokat. Az adatbeviteli hibák kijavítására ekkor a „Vissza” gombbal való visszaléptetéssel és a korábbi oldalakon a hibás adat módosításával van lehetőség. A kosár tartalmának módosítására a „Kosár” oldalon van lehetőség.
A rendelés véglegesítését követően a visszaigazoló e-mailben észrevett adatbeviteli hibákat az Ügyfél köteles 1 munkanapon belül jelezni az üzemeletető felé a megadott elérhetőségeken.

A megrendelés menete

1. A termék adatlapján rákattint a „Kosárba” gombra, a kiválasztott mennyiségben a termék belekerül a kosárba. A kosár felületen (ikonnal vagy felirattal jelezve) bármikor megtekintheti annak tartalmát.
2. A kosár felületéről a vásárlás további folytatásához kattintson a „Vásárlás folytatása” linkre, mellyel visszakerül az iménti termék adatlapjára.
3. Járjon el az 1-es pontban leírtak szerint minden megvásárolni kívánt termék esetében.
4. Amikor minden kívánt terméket elhelyezett a kosarában, kattintson a „Kosár” felületre, hogy megtekinthesse annak tartalmát. A kosárban a termékeket törölheti, mennyiségüket módosíthatja a sorban megadott beviteli mezőbe való mennyiség megadásával.
5. A kosárban található „Tovább” vagy „Szállítás/Fizetés” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában. Itt választhatja ki a szállítási és fizetési módokat, majd ezután kell megadnia a megrendeléshez szükséges adatokat.
6. Az adatok megadása után, a megrendelés feltétele a „Elolvastam/elfogadom az általános szerződési feltételeket” kis négyzetet bejelölni, mellyel Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket, és annak minden pontjával egyetért. Ezután a „Megrendelés”/„Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva elküldheti megrendelését.
7. A rendelésről a rendszer egy automatikus e-mailben tájékoztatja.

Visszaigazolás

A webáruházban leadott rendelés a Ptk. 6:64. § szerinti jogi kötőerővel rendelkező ajánlattételnek minősül, melyet az Ügyfél az Üzemeltető felé tesz. A szerződés az ajánlat Üzemeltető általi elfogadásával jön létre.
A Vevő által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését az Üzemeltető késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése az Üzemeltetőhöz megérkezett.
E visszaigazoló e-mail az Üzemeltető részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Üzemeltető és az Ügyfél között.
Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Üzemeltetőtől az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
A beérkezett rendelések feldolgozása után az Üzemeltető egy újabb e-mailben értesíti az Ügyfelet a szállítás várható idejéről, valamint jelzi, ha valamelyik megrendelt termék az alapanyag átmeneti készlethiánya vagy egyéb ok miatt nem szállítható. Ebben az esetben az Ügyfélnek lehetősége van arra, hogy a kiválasztott termék helyett mást válasszon, vagy ezt a tételt törölje a megrendeléséből. Végül a csomag elkészülte után az Üzemeltető még egy elektronikus értesítést küld a szállításról.

Szállítási és fizetési feltételek

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jelenleg csak Magyarország területén belül történő kiszállításra van lehetőség. Ezt az Üzemeltető –esetenként- saját maga által szállítva, vagy fuvarozó szolgáltató igénybevételével biztosítja.
A megrendelt termék szállítására – amennyiben a csomag nem haladja meg a 2 kg-ot illetve a 12 cm x 36 cm x 62 cm méretet – az Ügyfél alábbi lehetőségek közül választhat illetve a jelen ÁSZF hatálybalépésének napján a szállítási díjak a következők:

Személyes kiszállítás ( 1-2 napon belül, csak Budapest területén): 1500 Ft
– GLS Futárszolgálat – házhoz szállítással, banki átutalással – 1600 Ft,
– GLS Futárszolgálat – házhoz szállítással, utánvétes fizetéssel – 2050 Ft,
– Személyes átvétel esetén: 1155 Budapest, Alkotmány u. 11, 2/3 – ingyenes

22.000 Ft összértéket meghaladó vásárlás esetén a szállítás ingyenes.
Amennyiben a csomag a feltüntetett súly és mérethatárt meghaladja, külön szállítási díj kerül megállapításra, melyről az Üzemeltető tájékoztatja az Ügyfelet. Ebben az esetben az akciós, 22.000 Ft feletti vásárlás az ingyenes szállítási módozattal – nem érvényes.
Személyes kiszállításnál a fenti feltétel nem mérvadó!
A GLS Futárszolgálat házhoz szállítási díja tartalmaz egy plusz, díjmentes (másodszori) kézbesítést is. Kérjük, hogy a kiszállításkor vagy az átvétel időpontjában győződjön meg a csomag sértetlenségéről. A terméken tapasztalt esetleges sérülés esetében ne vegye át a csomagot és kérje a helyszínen írásos jegyzőkönyv felvételét. Jegyzőkönyv hiányában utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Az Üzemeltető által esetlegesen megadott szállítási időpontok kizárólag indikatívak, azok nem konkrét dátumot, időpontot jelölnek, hanem csupán közelítő becslések a vevő tájékoztatása érdekében. Meghatározott órára történő kiszállítást az Üzemeltető nem vállal.
Az Üzemeltető a szállítási díjak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
A megrendelt termék kiszállítására munkanapokon 8 és 17 óra között kerül sor. Kérjük, hogy olyan szállítási címet (pl. munkahelyi cím) adjon meg ahol ez idő alatt elérhető.
Több megrendelés leadásakor amennyiben az Ügyfél második rendelés leadásakor jelzi igényét és erre az Üzemeltető visszajelzése alapján még van lehetőség, az Üzemeltető összevonhatja a megrendeléseket. A már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód.

Fizetési módok

A megrendelt termékek árát banki átutalással, utánvéttel, személyes átvétel esetén átvételkor készpénzben, előre utalással és bankkártyás fizetési módozattal lehet kiegyenlíteni.
A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget is tartalmazó számlát Üzemeltető e-mailben küldi meg az Ügyfél részére. A megrendelt termékek a termék sértetlenségét megőrző, bélelt csomagolásban ill. dobozban kerülnek kiszállításra.
A Webáruházban vásárolt termékek vételárát és a kapcsolódó díjakat (pl. szállítási díj) az Ügyfél legkésőbb a rendelt termékek átvételekor köteles teljes egészében, levonások és visszatartások nélkül megfizetni.
Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára az Üzemeltető számlát állítson ki a kifizetés igazolására. Jelen hozzájárulás visszavonására az Üzemeltető ügyfélszolgálatához intézett egyértelmű beleegyezés visszavonására irányuló nyilatkozattal van lehetőség.

Tájékoztató az elállási jogról

Az elállás joga
A jelen pontban foglalt jogosultságok és kötelezettségek kizárólag azon vevőt illetik meg illetve terhelik, aki: a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, és a Webáruházban aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje („fogyasztó”).
A Webáruházban az Üzemeltető kizárólag termékeket értékesít, szolgáltatásokat nem. A fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is jogosult elállási jogát gyakorolni.

A fogyasztót nem illeti meg az elállási jog mindazon esetekben, amelyekben a vonatkozó jogszabály (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) előírásai nem teszik ezt lehetővé számára.

Az elállási jog gyakorlása és következményei
Ha a fogyasztó élni kíván a fent meghatározott elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatával vagy az elállási mintanyilatkozat kitöltésével és alkalmazásával teheti ezt meg. Elállási nyilatkozat letöltése.
Nyilatkozatát köteles eljuttatni az Üzemeltetőhöz (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek egyikén:
Fülöp György
Cím: 1155 Budapest, Alkotmány u. 11, 2/3
E-mail: ingauveg@ingauveg.hu

Ha a fogyasztó a fentebb említett 14 napos határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Üzemeltető részére, úgy határidőben gyakorolta az elállási jogát.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Az Üzemeltető a fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztó felé.
A fogyasztó köteles elállás esetén a megrendelt terméket az Üzemeltető ÁSZF-ben feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül hiánytalanul visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költsége a fogyasztót terheli, az Üzemeltetőnek ennek megfelelően az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a fogyasztót más költség nem terheli.
Az Üzemeltető jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Üzemeltető a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A pénz visszatérítése során az Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Az Üzemeltető követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

A jelen pont határozza meg az Üzemeltető jótállási és szavatossági kötelezettségeinek terjedelmét. További információt a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatóban talál.
Az Ügyfelet nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a kellék- és a termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Az Üzemeltetőt az értékesített termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján a termékek ott meghatározott körére jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy az Üzemeltető a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza, azaz a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

Önkéntes jótállás

Az Üzemeltető nem köteles önkéntes jótállást vállalni, azt szabad döntése alapján vállalja vagy nem vállalja egy adott termékre. Amennyiben az Üzemeltető az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Webáruházban, az adott termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást vállal, amely – amennyiben jogszabály kötelező jótállási időt ír elő – az előírt időtartamnál hosszabb is lehet.
Az Üzemeltető az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék vevő általi átvételekor adott jótállási jegyen (garanciajegyen) szereplő adatok útján közli.
Az Üzemeltető az önkéntes jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza, azaz a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Jótállás esetén a vevőt ugyanazon jogok illetik meg, mint az alábbi, a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.
A vevőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellék- és a termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az Ingaüveg a következő önkéntes jótállása az üvegékszerekre:
Az üvegre ragasztott fém anyaga a legjobb minőségű rozsdamentes nemesacél, vagy más néven orvosi fém (316L). Nem színeződik, rendkívül tartós és ellenálló a mechanikai hatásokkal szemben. Ezek a fémszerelékek tartós, időtálló és rugalmas ragasztóval vannak rögzítve az üveghez. Ennek ellenére előfordulhat, hogy a ragasztó elenged és a fém elválik az üvegtől. Ha az Ügyfél ilyent tapasztal, a fémet, az üveget és a számlát (vagy annak másolatát) is eljuttatva az Üzemeltetőhöz, a hiba javításra kerül. Az Ügyfél ezt a garanciát 2 évig érvényesítheti az Üzemeltetőnél.
Minden ékszer magas hőfokon 730-830oC fokon, kemencében készül. Ennek az olvasztási technikának köszönhetően kisebb tökéletlenségek adódhatnak, amelyek még jobban kiemelik a termékek kézműves jellegét. Töréskárra a garancia nem él.

Az üvegékszerek garanciális feltételei a következő használati útmutatót betartva érvényesek:
• Ha épp nem viseli ékszerét, tartsa azt védett helyen.
• Az üveget és a fémrészeket egy puha ruhával, vegyszermentesen tisztítsa, polírozza.
• Kerülje a külső mechanikai behatásokat és a vegyszerek érintkezését az üvegékszerrel. Ezek elősegítik a ragasztott kellékek leválását.
• Kiskorú gyermek kezébe ne adja az ékszert.

Az Ingaüveg önkéntes jótállása a lakásdekoráció termékekre és ragasztott üvegképekre:

Ezekre az alkotásokra – rendeltetésszerű használatuk mellett – 2 év garanciát biztosítok.
• A ragasztott üvegképeket kizárólag antisztatikus porolóval (szárazon) tisztítsa.
• Az üvegtermékek tisztítását ablakmosószerrel és puha ruhával végezze.
• Ne használjon fémtisztítót, súrolószert vagy dörzsis szivacsot, ami megkarcolhatja a forrasztási- és üvegfelületeket.
• A díszüveg-termékeket ne használja mikrohullámú sütőben, valamint ne tisztítsa mosogatógépben.
• Kiskorú gyermek kezébe ne adja az díszüveg-terméket.

Kellékszavatosság

Az Ügyfél az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben közvetlenül kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Kellékszavatossági igény azokért a termékhibákért érvényesíthető, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Fogyasztói szerződés esetén a vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a vevő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére a vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Üzemeltetővel.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket az Üzemeltetőtől vásárolta (a számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben az Üzemeltető bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az általa támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vevő – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztó az Üzemeltetővel szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék Üzemeltető általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Üzemeltetővell közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A fogyasztó a termékszavatossági igényét a termék (ingó dolog) gyártójával vagy a forgalmazójával (azaz Üzemeltetővel) szemben gyakorolhatja.
Az Üzemeltető kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

(a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
(b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
(c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, illetve az Üzemeltetőnek a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felelősség

A Webáruházban található információk kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Üzemeltető nem vállal felelősséget. A felhasználó a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Üzemeltető nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Üzemeltető kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. A felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Üzemeltető ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen oldalak és szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Üzemeltető nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt a felhasználó elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Vevő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a felhasználó a Webáruházon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Üzemeltetőnek. Amennyiben Üzemeltető jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Jogérvényesítési lehetőségek

Az Ügyfél az általa rendelt termékkel vagy az Üzemeletető tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Üzemeltető elérhetőségein terjesztheti elő (lásd ÁSZF elején). Panasz esetén az Üzemeltetőnek békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettsége van.
Amennyiben az Üzemeltető és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Üzemeltetővel való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:

Online vitarendezés.
Az Ügyfél panaszának rendezésére igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
Az alábbi portálon az Ügyfél és az Üzemeltető, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
http://ec.europa.eu/odr
Figyelem: az online vitarendezésre csak akkor van lehetőség, ha online vásárolt termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan kíván panaszt benyújtani.
A portál csak akkor használható, ha a Vevő az EU-ban él, és az Üzemeltető székhelye is valamelyik EU-országban található. Ezt a webhelyet a kereskedők is igénybe vehetik arra, hogy panaszt tegyenek fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán.

Békéltető testület.
A panasz békés rendezése céljából a Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat az Üzemeltető székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99
Tel: 06-1-4882131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Web: keeltet.bkik.hu

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Bírósági eljárás.
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Összefoglaló a panaszkezeléssel kapcsolatosan

17/A. § (2) A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
(3) A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.
(4) A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
(5) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
(6) Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
(7) A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
(8) A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendelkezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Kérdés az ÁSZF-vel kapcsolatban